Jak dobrze znasz swoich klientów?

Wiesz może, czy Twój klient lubi brokuły?

Bo moja mama nie cierpi brokułów. A ja myślałam, że uwielbia. Serio! (Chyba dlatego że wciskała mi je regularnie, kiedy byłam mała…).

Kiedy dorosłam i nauczyłam się kochać brokuły, postanowiłam zrobić jej przyjemność i przyrządziłam je dla niej… I przeżyłam największe zaskoczenie mojego życia – okazało się, że moja mama nie cierpi brokułów!

Takie samo zaskoczenie może czekać Ciebie, kiedy w końcu zrozumiesz swojego klienta.

Tak łatwo jest nam zakochać się w naszym rozwiązaniu, w naszej ofercie. Siadamy do strony czy oferty i opisujemy z zapałem, jaka jest świetna i profesjonalna. Może nawet i używamy języka korzyści, bo wszyscy dookoła tak radzą…

Wydaje nam się, że wiemy, jaki problem rozwiązujemy. Mamy odpowiednie rozwiązanie i jesteśmy gotowi sprzedawać. Tylko często wyniki mamy takie jak ktoś, kto próbuje sprzedać brokuły mojej mamie.

Teraz myślę, że lepiej byłoby wcześniej zapytać. Oszczędziłoby mi to dużo stresu i mogłabym przygotować dla mojej mamy coś, na co rzeczywiście ma ochotę.

Nie bierz mojego przykładu tak dosłownie. Nie mówię, że jeśli sprzedajesz szpinak, to musisz zacząć handlować marchewką, absolutnie nie.

Ja wierzę w Twoje rozwiązanie i chcę Cię nauczyć, w jaki sposób możesz je zaprezentować swojemu klientowi, bo to stanowi 80% Twojego sukcesu.

I trzeba tu zacząć od początku. Warto określić:

  • Kto jest Twoim klientem, jak się pozycjonujesz?
  • Jaki problem mu rozwiązujesz (jego oczami)?
  • W jaki sposób zamykasz to w wiadomość Twojego biznesu, taką, którą klienci rozumieją i dlatego zwraca ich uwagę?
  • Jak przedstawiasz to w formie oferty, tak żeby aż głupio było nie skorzystać?
  • W jaki sposób wdrożysz skuteczny program lojalnościowy?
  • Jak stworzyć mapę empatii klienta?

Bez konkurowania ceną, bez tracenia zbędnego czasu i pieniędzy.

To są właśnie podstawy skutecznego biznesu. Takie trochę z kategorii – to jest proste, ale nie jest łatwe.

I najważniejsze! Czy w Twoim salonie są rzemieślnicy czy eksperci? Ma to olbrzymie znaczenie, bowiem:

  • rzemieślnik to osoba, która poprawnie wykonuje dany zabieg;
  • ekspert to ktoś, kto rozwiązuje problem swojego klienta i dzieli się wiedzą.

Nie trudno się domyślić, że eksperci zarabiają dużo więcej. A dla Twojego biznesu oznacza to, że generują większy obrót.

Dlatego warto tworzyć w swoim salonie zespół ekspertów i właśnie w taki sposób pokazywać się klientom.

Czujesz, że brzmi znajomo? Masz wątpliwości? Mogę Ci pomóc?

Zapraszam Cię na indywidualną konsultację online, podczas której możemy omówić wszystkie Twoje obawy lub problemy dotyczące salonu.

Tatiana Galińska

Jest przedsiębiorcą z 15-letnim doświadczeniem. Szefową i pracownikiem we własnej firmie. I właśnie ta kolejność ma ogromne znaczenie.

Od lat wspiera innych przedsiębiorców, aby stawali się coraz lepszymi szefami i „odeszli z etatu” we własnej firmie.
Przekonuje ich, że bycie mądrym szefem to proces zdobywania kolejnych kompetencji. Niewiele osób rodzi się z takim talentem.