“Wypalony” kosmetolog

“Wypalenie zawodowe jest wskaźnikiem rozbieżności między tym, kim ludzie są, a tym, co muszą robić”(Christina Maslach, Michael P. Leiter) “We współczesnym świecie, wypalenie zawodowe osiąga rozmiary epidemii wśród pracowników. Dzisiejsze miejsce pracy jest zimnym, wrogim i wymagającym środowiskiem, i to na płaszczyźnie ekonomicznej, jak i psychologicznej. Ludzie są wyczerpani emocjonalnie, fizycznie i duchowo. Codzienne wymagania, […]

Psychokosmetologia jako dziedzina interdyscyplinarna

Psychokosmetologia to nowa gałąź nauki łącząca kosmetologię, psychologię oraz nauki o zdrowiu. Skupia się ona na związku między stanem emocjonalnym a kondycją skóry oraz ogólnym wyglądem zewnętrznym. Jest to obszar, który bada, jak stres, emocje i psychiczne samopoczucie wpływają na stan naszej skóry.  Odpowiada również na pytanie, jak pielęgnacja i stosowane kosmetyki wpływają na  poprawę […]

Brak czasu- problem czy przekonanie?

Zarządzanie sobą w czasie. “Nie mam czasu”, to zdanie wypowiadamy w różnym kontekście, dziesiątki razy każdego dnia. Dla niektórych staje się ono mantrą, swoistym kodem wdrukowanym w podświadomość. Wypowiadamy go często w swojej głowie i podczas rozmów z innymi osobami. Bywa, że zwrot “nie mam czasu” wychodzi z naszych ust w sposób automatyczny, bezrefleksyjny.  Oto […]

Drugie Śniadanie Kosmetologów. Co słyszy Twój klient?

Kwietniowe wydarzenie bbmeet.pl, długo pozostanie w Naszej pamięci. Jak zwykle, Kosmetolodzy nie zawiedli. Przy pysznym śniadaniu, toczyliśmy dyskusje na temat doświadczeń klienta w Naszych salonach. Tym razem, nasi prelegenci opowiadali o muzykoterapii, egzosomach i sile naszego wewnętrznego głosu. Świetna atmosfera spotkania, opowieści i nawiązywanie współpracy towarzyszyły nam do końca spotkania. Trudno było się rozstać 🙂 […]

Kluczowe kompetencje współczesnego profesjonalisty

Zgodnie z definicją Słownika Języka Polskiego, profesjonalista to „osoba zajmująca się zawodowo jakąś dziedziną” lub „ktoś, kto ma duże umiejętności w jakiejś dziedzinie i doskonale wykonuje swoją pracę”.  Cechami charakterystycznymi dla wszystkich profesjonalistów są ciągłe rozwijanie kompetencji oraz pełne zaangażowanie w obowiązki zawodowe.  Kim jest współczesny profesjonalista i jakie kluczowe kompetencje powinien rozwijać? W obliczu […]

Pierwsze Śniadanie Kosmetologów za nami !!!

Pierwsze Śniadanie Kosmetologów już za nami !!! To cudowne spotkanie było okazją, dla pasjonatów kosmetologii, poszerzyć wiedzę, wspólnie śniadaniować i wymienić doświadczenia. Wspaniałe wydarzenie, które zostanie w naszej pamięci na długo. Cudowni ludzie, cudowna atmosfera, cudowny czas.  Jestem Wam ogromnie wdzięczna za zaufanie i wsparcie.  Dziękuję i mam nadzieję na jeszcze.  Do zobaczenia 18.04.2024 !!! […]

Obsesja wyglądu. Czym jest dysmorfofobia?

Obsesja wyglądu. Czym jest dysmorfofobia?   Coraz częściej mówi się o presji społecznej dotyczącej wyglądu, która wpędza wielu ludzi w kompleksy. To złożony i często ignorowany problem. Jednak nieustanna  pogoń za idealnym wizerunkiem ma również mniej znane oblicze, będące zaburzeniem dysmorficznym ciała.   Dysmorfofobia, to rodzaj zaburzenia psychicznego polegającego na obsesyjnym skupianiu się na własnym […]

 Twój biznes urośnie tyle, ile ty sam urośniesz

  O, to prawdziwa perełka w świecie biznesu! 🌟 Zdanie “Twój biznes urośnie tyle, ile ty sam urośniesz” odnosi się do idei, że sukces przedsiębiorstwa jest ściśle powiązany z osobistym i profesjonalnym rozwojem jego założyciela lub liderów. W praktyce oznacza to, że im bardziej jesteś otwarty na naukę, rozwijanie swoich umiejętności i adaptację do zmieniającego […]

Siła w społeczności – Śniadania Kosmetologów

  Oh, świat kosmetologii to fascynujące miejsce! 😍 Bycie częścią społeczności kosmetologów może przynieść naprawdę mnóstwo korzyści. Oto kilka z nich: Wymiana doświadczeń – możesz dzielić się swoimi spostrzeżeniami i uczyć się od innych, co jest niesamowicie wartościowe w branży, która ciągle się rozwija. Dostęp do najnowszych trendów i technologii – kosmetologia ciągle idzie do […]

Złote zasady budowania relacji

  Oto pięć złotych zasad, które pomogą Ci zbudować solidne i pozytywne relacje z klientami: Słuchaj aktywnie. Kiedy rozmawiasz z klientem, daj mu całą swoją uwagę. Aktywne słuchanie oznacza, że nie tylko “słyszysz” to, co klient mówi, ale też próbujesz zrozumieć kontekst, emocje i potrzeby, które za tym stoją. To buduje zaufanie i pokazuje, że […]