Czym jest beauty coworking?

Czym jest beauty coworking?

Beauty coworking, inaczej nazywany coworkingiem kosmetycznym, to wciąż nowa płaszczyzna. Najczęściej z tym pojęciem mamy do czynienia w przypadku wynajmu wspólnej powierzchni biurowej, wykorzystywanej głównie przez freelancerów.

No dobrze. Ale co w takim razie znaczy „beauty coworking”? To nic innego, jak wspólna przestrzeń do wykonywania zabiegów dla specjalistów od urody.

Zamiast strefy biurowej w beauty coworkingu znajdują się w pełni wyposażone miejsca do pracy dla kosmetologów, kosmetyczek, fryzjerów, manicurzystek, pedicurzystek, wizażystek, stylistek brwi i rzęs itp. Każdy profesjonalista z branży może wynająć stanowisko do pracy z klientem. W przeciwieństwie do klasycznego podnajmu powierzchni w salonie w coworkingu kosmetycznym czynsz za wynajem miejsca może być ustalony za godzinę lub dzień.

Jak to działa?

  1. Specjalista szuka przestrzeni coworkingowej w swojej okolicy.
  2. Rezerwuje w niej stanowisko i czas (umawia i potwierdza wizytę klienta).
  3. W dniu i godzinie rezerwacji wykonuje zabieg.
  4. Sprząta stanowisko pracy, zabiera akcesoria potrzebne do zabiegu i opuszcza miejsce.
  5. W przypadku większej liczby klientów można zarezerwować miejsce pracy na kilka godzin lub cały dzień. Duże i profesjonalne strefy posiadają recepcję. W mniejszych obsługa klienta przed zabiegiem i po nim spada na najemcę.

Dla kogo beauty coworking będzie użyteczny?

Takie miejsce i forma najmu sprawdzi się w przypadku osób początkujących w branży, z niewielką bazą klientów. Stały i drogi wynajem miesięczny może być w ich przypadku nierentowny. Specjaliści pracujący w systemie mobilnym mogą korzystać z takich miejsc do pracy, zapewniając swoim klientom lepszy poziom usług i poczucie komfortu.

Jakie są zalety?

  • przestrzeń wynajmowana jest tylko wówczas, kiedy pracujemy, czyli zarabiamy na nią. Wynajem staje się rentowny;
    wykonując usługi w profesjonalnie wyposażonej przestrzeni, możemy zwiększyć cenę usługi;
  • podnosimy komfort swojej pracy i doznania klienta – to znacznie lepsze rozwiązanie niż praca mobilna w domu klienta;
  • zyskujemy kontakt z innymi osobami z branży, co może wpływać na nas inspirująco;
  • profesjonalista nie musi dopasowywać się do standardów obowiązujących w salonie, może stworzyć własne.

Niedogodności coworkingu kosmetycznego:

  • bazowanie tylko na swoich klientach, brak osób przypadkowo odwiedzających salon;
  • sami odpowiadamy za obsługę klienta (umawianie na zabieg itp.);
  • konieczność każdorazowego transportu i przygotowania akcesoriów i kosmetyków do zabiegu;
  • sprzątanie stanowiska pracy na koniec wynajmu;
  • brak wolnych miejsc pracy w wybranym przez nas terminie.

Nasuwa się pytanie, czy i gdzie można znaleźć takie miejsca? W Polsce to ciągle rzadkość. Jednak w wielu miastach na świecie takie przestrzenie zyskały już popularność. Czy sprawdzą się także w naszej rzeczywistości? Mam nadzieję, że dowiemy się tego niebawem.

Jeśli masz ochotę, podziel się z nami swoją opinią na ten temat, zostawiając komentarz.

Kategoria