Inspiracje Wynajmij urządzenie kosmetyczne. część 2 Lidia Gaćkowska - 18 października 2021 Co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy najmu? W pierwszej części artykułu, poświęconej wynajmie urządzeń kosmetycznych, omówiłam pokrótce rodzaje najmu i korzyści, jakie niesie ze sobą taka współpraca. W drugiej części będzie więcej konkretów. Chciałabym przygotować Was do rozmowy z wynajmującym. Co warto sprawdzić, o co dopytać, co zawrzeć w umowie? Oto lista zagadnień: Kto jest uprawniony do wykonywania zabiegów na urządzeniu, które chcemy wynająć (kosmetolog, lekarz)? Czy urządzenie posiada stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i skuteczności , instrukcję użytkowania itp.? Czy urządzenie jest sprawne i ma aktualny przegląd serwisowy (w przypadku urządzeń używanych) lub gwarancję (w przypadku urządzeń nowych)? Czy wynajmujący zapewnia wsparcie techniczne podczas całego okresu wynajmu (stały kontakt telefoniczny)? Czy oprócz opłaty wynikającej z umowy ponosisz dodatkowo inne koszty, na przykład koszt eksploatacyjny, koszt akcesoriów potrzebnych do zabiegu? Kto pokrywa koszty transportu i w jaki sposób on się odbywa? Czy w przypadku awarii urządzenia ponosisz koszty naprawy, czy jesteś wówczas zwolniony z opłaty za wynajem i czy otrzymujesz urządzenie zastępcze? Czy urządzenie jest ubezpieczone? Czy zabiegowiec (jeśli korzystamy ze współpracy) ma stosowne uprawnienia, certyfikaty, ubezpieczenie? Kto będzie sporządzał dokumentację zabiegową, czyją własnością ona będzie i gdzie będzie przechowywana. W jaki sposób rozliczasz się z wynajmującym, na przykład kto świadczy usługi, kto i w jaki sposób rozlicza się z urzędem skarbowym itp.? Jeśli chcesz wypożyczać urządzenie bez zabiegowca, dowiedz się między innymi: Czy do wykonania zabiegu potrzebujesz dodatkowych akcesoriów, takich jak okulary, nasadki, końcówki? Czy wynajmujący zabezpiecza wyżej wymienione akcesoria? Czy obowiązują Cię jakieś limity, na przykład limit impulsów, limit czasu pracy urządzenia? Kto pokrywa koszty szkolenia i jak będzie ono przebiegało? Wymagaj szkolenia z bogatą częścią praktyczną. Zapytaj, czy jest możliwość asysty szkoleniowca/zabiegowca podczas pierwszych wykonywanych przez Ciebie zabiegów oraz konsultacji z ekspertem (lekarzem, prawnikiem) w przypadku tak zwanych trudnych klientów. Dowiedz się, czy otrzymasz wsparcie marketingowe, ulotki, materiały na stronę internetową i inne. Zapytaj, uzgodnij i koniecznie zapisz w umowie. Stosując się do tej zasady, możesz uniknąć wielu nieporozumień i komplikacji. Wszyscy chcemy, aby nasza współpraca z innymi układała się pomyślnie, a nasi klienci byli zadowoleni. Categories: Inspiracje Marketing i rozwój