Wynajmij urządzenie kosmetyczne. część 2

Co warto wiedzieć przed podpisaniem umowy najmu?

W pierwszej części artykułu, poświęconej wynajmie urządzeń kosmetycznych, omówiłam pokrótce rodzaje najmu i korzyści, jakie niesie ze sobą taka współpraca. W drugiej części będzie więcej konkretów. Chciałabym przygotować Was do rozmowy z wynajmującym. Co warto sprawdzić, o co dopytać, co zawrzeć w umowie?
Oto lista zagadnień:

  • Kto jest uprawniony do wykonywania zabiegów na urządzeniu, które chcemy wynająć (kosmetolog, lekarz)?
  • Czy urządzenie posiada stosowne certyfikaty bezpieczeństwa i skuteczności , instrukcję użytkowania itp.?
  • Czy urządzenie jest sprawne i ma aktualny przegląd serwisowy (w przypadku urządzeń używanych) lub gwarancję (w przypadku urządzeń nowych)?
  • Czy wynajmujący zapewnia wsparcie techniczne podczas całego okresu wynajmu (stały kontakt telefoniczny)?
  • Czy oprócz opłaty wynikającej z umowy ponosisz dodatkowo inne koszty, na przykład koszt eksploatacyjny, koszt akcesoriów potrzebnych do zabiegu?
  • Kto pokrywa koszty transportu i w jaki sposób on się odbywa?
  • Czy w przypadku awarii urządzenia ponosisz koszty naprawy, czy jesteś wówczas zwolniony z opłaty za wynajem i czy otrzymujesz urządzenie zastępcze?
  • Czy urządzenie jest ubezpieczone?
  • Czy zabiegowiec (jeśli korzystamy ze współpracy) ma stosowne uprawnienia, certyfikaty, ubezpieczenie? Kto będzie sporządzał dokumentację zabiegową, czyją własnością ona będzie i gdzie będzie przechowywana.
  • W jaki sposób rozliczasz się z wynajmującym, na przykład kto świadczy usługi, kto i w jaki sposób rozlicza się z urzędem skarbowym itp.?

Jeśli chcesz wypożyczać urządzenie bez zabiegowca, dowiedz się między innymi:

  • Czy do wykonania zabiegu potrzebujesz dodatkowych akcesoriów, takich jak okulary, nasadki, końcówki? Czy wynajmujący zabezpiecza wyżej wymienione akcesoria?
  • Czy obowiązują Cię jakieś limity, na przykład limit impulsów, limit czasu pracy urządzenia?
  • Kto pokrywa koszty szkolenia i jak będzie ono przebiegało? Wymagaj szkolenia z bogatą częścią praktyczną.
  • Zapytaj, czy jest możliwość asysty szkoleniowca/zabiegowca podczas pierwszych wykonywanych przez Ciebie zabiegów oraz konsultacji z ekspertem (lekarzem, prawnikiem) w przypadku tak zwanych trudnych klientów.
  • Dowiedz się, czy otrzymasz wsparcie marketingowe, ulotki, materiały na stronę internetową i inne.

Zapytaj, uzgodnij i koniecznie zapisz w umowie.
Stosując się do tej zasady, możesz uniknąć wielu nieporozumień i komplikacji. Wszyscy chcemy, aby nasza współpraca z innymi układała się pomyślnie, a nasi klienci byli zadowoleni.