Marketing i rozwój Jak cię widzą, tak cię piszą. Kilka słów o wizerunku kosmetologa Angelika Zielińska - 1 września 2021 Wizerunek jest naszą wizytówką. Świadczy nie tylko o nas samych, lecz także o miejscu, w którym pracujemy. Dlatego też warto o niego dbać oraz świadomie go kreować. Na wizerunek osoby składa się bardzo wiele elementów, w dzisiejszym wpisie poruszę pokrótce wyłącznie kwestie związane z profesjonalnym image’em kosmetologa, skupiając się głównie na tym, co odnosi się do wyglądu. Zacznijmy od początku: ubiór Ubiór powinien być przede wszystkim schludny. W gabinecie kosmetologicznym świetnym rozwiązaniem jest noszenie wszelkiego rodzaju uniformów. Dobrze, jeśli są one spójne z barwami firmy. Należy też zwrócić uwagę na to, aby były dobrze wykonane, dzięki czemu będą się profesjonalnie prezentować. Warto umieścić na nich wyszywane logo gabinetu. Wybierając kolor uniformu, możesz także zastanowić się nad tym, jakie emocje ma on wywoływać u klientek lub klientów, i dobrać go, mając na uwadze psychologię barw. Jeśli pracownicy noszą w gabinecie klapki, warto uwzględnić to, by były one jak najmniej „tupiące”. Następna sprawa to makijaż Jeżeli chodzi o makijaż, to dobrze, aby pracownice go miały – najlepiej delikatny i podkreślający urodę. Świetnie sprawdzi się na przykład tak zwany make-up no make-up. To, na co klientki lub klienci często zwracają uwagę w gabinetach kosmetologicznych, to cera zabiegowca. Ważne, aby była ona zadbana, nawilżona i zdrowo wyglądająca. Włosy – kwestia dowolności? W przypadku długich włosów koniecznie trzeba zadbać o ich upięcie, najlepiej w prosty kucyk lub kok. Należy unikać finezyjnych, okolicznościowych fryzur. Oczywistością jest również dbałość o to, by włosy nie były przetłuszczone. Co mówią o człowieku jego dłonie i paznokcie? Należy wystrzegać się bardzo długich paznokci, kolorowych zdobień, wszelkiego rodzaju doklejanych kryształków itp. U kosmetologa najlepiej sprawdzą się dosyć krótkie paznokcie w neutralnych kolorach (na przykład nude, rozbielony, pudrowy róż) lub pomalowane bezbarwnym lakierem, który dodaje delikatnego połysku. Czy zapach w pracy ma znaczenie? Ważną kwestią jest również zapach kosmetologa. Oczywiście zachowanie zasad higieny i dbanie o świeżość to podstawa, ale warto także zwrócić uwagę na perfumy, po które sięgamy. Najlepiej, aby nie były one zbyt mocne, nachalne i duszące. Sięgajmy po delikatne i używajmy ich z umiarem. Ponadto warto zawsze pamiętać o świeżym oddechu. Duże faux pas to zapach papierosów wydobywający się z ust lub pozostający na dłoniach czy ubraniu kosmetologa. Profesjonalny wygląd kosmetologa ma ogromny wpływ na postrzeganie gabinetu oraz jakości jego usług przez społeczność czy potencjalnych klientów. Czasami jeden szczegół czy niedociągnięcie wizerunkowe mogą spowodować, że u osoby korzystającej z zabiegu pozostanie niesmak, pomimo nawet perfekcyjnie wykonanej usługi. Dlatego warto świadomie dbać o to, co komunikujemy swoim wyglądem. Category: Marketing i rozwój