Marketing i rozwój Czystość i higiena w gabinecie kosmetycznym Angelika Zielińska - 1 września 2021 Czy wiesz, że kwestie związane z czystością i higieną w gabinetach kosmetologicznych są często wskazywane przez klientki jako jeden z głównych czynników decydujących o tym, czy skorzystają z usług oferowanych przez dane miejsce lub ponownie tam wrócą? No właśnie, niby mogłoby się wydawać, że schludność salonu to tak prosta i oczywista sprawa, a jednak w wielu miejscach często można się wciąż spotkać z niedociągnięciami w tym aspekcie. Warto na to zwracać uwagę przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo klientów i budowanie pozytywnego wizerunku gabinetu. Tym bardziej, że często wystarczy bardzo niewiele wysiłku czy nakładów finansowych, aby o to zadbać. Łazienka jako punkt obowiązkowy Czy zwracasz uwagę na to, jaki jest stan i czystość łazienki w ciągu dnia? Jest to miejsce, które często jako pierwsze wysyła komunikat odnośnie do stanu czystości osobom odwiedzającym Twój gabinet. Zachlapane lustro czy umywalka i kran, wysypujące się z kosza śmieci, niestarty kurz, brudna toaleta i nieprzyjemny zapach to elementy, które są w stanie szybko wpłynąć negatywnie na pierwsze wrażenie na temat higieny w miejscu beauty. Ale jak pewnie zauważasz, bardzo łatwo i szybko jest o nie zadbać. Kolejną dosyć oczywistą i ważną kwestią dotyczącą łazienki jest dbanie o dostępność jednorazowych ręczników, uzupełnianie mydła czy papieru toaletowego. Czy sprzątasz stanowiska pracy na bieżąco? Miejsce, w którym przyjmujesz klientów, zawsze powinno być czyste i uporządkowane. Sama pewnie nie chciałabyś korzystać z usług gabinetu beauty, który nie dba o odpowiednie przygotowanie i higienę stanowiska pracy oraz wykorzystywanych narzędzi. Dodatkowo, sprzątanie na bieżąco ułatwia nam sprawę w przypadku porządków generalnych. Czy dbasz odpowiednio o bezpieczeństwo swoich klientów? Właściwie zdezynfekowane i przygotowane narzędzia do pracy podczas zabiegów to podstawa. Wpływa to nie tylko na bezpieczeństwo klientów, lecz także Twoje: minimalizuje ryzyko przypadkowego przeniesienia jakiegokolwiek zakażenia. Nie zapominaj o zwracaniu uwagi na higienę Twoich pracowników Tak jak wspominałam w jednym z artykułów (link do art. Wizerunek kosmetologa – cz. 1), o gabinecie i jego odbiorze przez klientów decydują również osoby tam pracujące. Czyste paznokcie, delikatny, świeży zapach, umyte i spięte włosy, czysty uniform – to niektóre z głównych aspektów, o które powinien odpowiednio dbać każdy pracownik. Higiena i czystość w gabinecie beauty to podstawa, na którą koniecznie trzeba zwracać uwagę, chcąc przyciągać nowych klientów oraz sprawić, aby chętnie wracali oni w przyszłości i polecali Twój salon następnym klientom. Category: Marketing i rozwój