Trendy dla branży kosmetycznej wg Mintel na rok 2024

Trendy dla branży kosmetycznej wg Mintel na rok 2024

 

Co nowego w zachowaniach odbiorców rynku kosmetycznego przyniesie rok 2024 ?

Według ekspertów, analityków Mintel, firmy badającej preferencje konsumenckie, globalny rynek kosmetyczny zdominują trzy główne trendy. Warto je poznać aby odpowiednio zareagować na potrzeby klientów.

 

Prostota w luksusie  

W branży kosmetycznej nastąpi zmiana paradygmatu, ponieważ konsumenci będą wymagać produktów wysokiej jakości o potwierdzonej badaniami skuteczności. Namacalne wyniki i ich transparentność będą cenione. Powierzchowne aspekty takie jak ekstrawaganckie opakowanie czy głośna kampania reklamowa stracą znaczenie przy wyborze produktu. Zagości wyrafinowana prostota. Marki kosmetyczne, które skupia się na innowacjach i ekologii, będą miały szansę na odniesienie sukcesu w tym roku. 

 

NeuroGlow czyli połączenie umysłu i ciała

Zwrócenie uwagi i zrozumienie związku między umysłem a ciałem, stanie się kluczowe w branży beauty. Oferowane produkty będą miały za zadanie nie tylko poprawić wygląd zewnętrzny, ale także wpłynąć pozytywnie na samopoczucie psychiczne i emocjonalne. Psychodermatologia, psychokosmetologia i neurokosmetyka dojdą do głosu. Zaawansowane technologicznie urządzenia monitorujące zdrowie skóry pomogą w tworzeniu spersonalizowanych rozwiązań. 

 

Beaut-AI czyli rewolucja dzięki sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja przekształci branżę kosmetyczną, przyspieszając rozwój produktów i promując różnorodność. Analiza danych, uczenie maszynowe i generowanie spostrzeżeń pozwolą markom na szybsze wdrażanie innowacji i tworzenie produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. W przyszłości AI będzie miała kluczowe znaczenie w dostosowywaniu kosmetyków do preferencji, genetyki i stylu życia konsumentów.

Sumując, w 2024 roku, konsumenci rynku kosmetycznego postawią na wyrafinowaną prostotę i zrozumienie związku między umysłem a ciałem. Sztuczna inteligencja pomoże stworzyć innowacyjne produkty i dopasować je do indywidualnych potrzeb odbiorcy.

Wiemy już jakie trendy zagoszczą na rynku produktów kosmetycznych.

 Jakie zmiany, w związku z tym, przyniesie nowy rok w sektorze usług beauty?

Podziel się komentarzem 🙂

Źródło https://www.mintel.com/beauty-and-personal-care-market-news/beauty-trends/